محبوب ترين سريال هاي طنز ايراني بهار 1400
خوب بد جلف 3
خوب بد جلف راديو اکتيو يکي از آثار شبکه نمايش خانگي مانند سريال ملکه گدايان است که فيليمو سرمايه گذاري و پخش آن را بر عهده گرفته است. سريالي طنز که بر اساس يک ايده مرکزي و در ادامه دو ساخته سينمايي قبلي آن جلوي دوربين رفته است.
پيمان قاسمخاني که پيشتر به واسطه نگارش فيلمنامههاي مطرحي همچون «مارمولک» و «شبهاي برره» در ذهن مخاطبان ماندگار شده بود با نخستين تجربه کارگردانياش ثابت کرد که نبض مخاطب هنوز در دستانش هست.
اما او بعد از دو ساخته سينمايي ترجيح داد در سريال «خوب، بد، جلف» تنها نويسنده باقي بماند و کارگرداني اين سريال را به تهيهکننده آثارش يعني محسن چگيني بسپارد.
محسن چگيني در سريالهاي مختلفي با پيمان قاسمخاني همکاري داشته است که از جمله ميتوان به سريال «پژمان» و «ساختمان پزشکان» اشاره کرد.
«خوب، بد، جلف» با سرمايهگذاري فيليمو در جزيره کيش فيلمبرداري ميشود و در ?? قسمت آماده پخش است که تا امروز ? قسمت از آن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
داستان سريال از جايي آغاز مي شود که در پايان قسمت دوم فيلم سينمايي وقتي پژمان و سام توسط آبدارچي گروه فيلمبرداري بيهوش مي شوند به گروگان گرفته شده و همراه با گروه داغستان آزاد قرار است از مرزهاي شمال غربي از کشور خارج شوند. تقابل آنها با گروه داعشي و چچني و همچنين مشکلاتي که بر سر راه اين دو بازيگر در خلال حضور در قطار حامل نيروهاي داعشي و چچني ايجاد مي شود منجر به شکل گيري موقعيت هاي کمدي مي شود.
پژمان و سام بعد از رهايي از چنگ گروه داغستان آزاد توسط گروه خلافکار بوالهوس گروگان گرفته مي شوند. اين گروه که کيک زرد راديو اکتيو را هم به جاي مواد مخدر شيشه سرقت کردند اقدام به فروش خرده فروشي راديو اکتيو به عنوان مواد مخدر جديد صنعتي در سطح شهر مي کنند. حضور اميرمهدي ژوله در مقام بازيگر که پيشتر در قسمت نخست سينمايي «خوب بد جلف» نقش کوتاهي را بازي کرد از نکات ويژه قسمت هاي چهارم و پنجم سريال است.
شوخيهاي پينگ پنگي پژمان جمشيدي و سام درخشاني که همانند دو قسمت سينمايي آن از نکات قوت سريال به حساب ميآيد در کنار بازيهاي خوب و يکدست بازيگران در قسمتهاي نخست از جمله قسمت قطار و تروريستهاي چچني توانسته است مخاطبان را با اين سريال همراه کند.
دراکولا
مديري که چند سالي به دليل برخي اختلاف ها از تلويزيون دور بود با برطرف شدن برخي سوء تفاهم ها باز هم به تلويزيون بازگشت و با ساخت دو فصل از مجموعه در حاشيه تلاش کرد موفقيت هاي پيشين خود را در تلويزيون اجرا کند. موفقيت هايي که با دو گانه مرد هزار چهره و مرد دو هزار چهره به مدت نزديک به هشت سال متوقف شده بود. اما مديري به هيچ وجه نتوانست در قواره هاي قبلي خود ظاهر شود و سريال هاي جديدش هيچ رنگ و بويي از کارگردان موفق حوزه طنز تلويزيون در دهه هاي هفتاد و هشتاد نداشت. همين موضوع باعث شد مهران مديري از سريال سازي فاصله بگيرد و با ساخت برنامه گفتگو محور دورهمي سبک جديدي از اجراي تاک شو را روي آنتن شبکه نسيم ببرد. موفقيت هاي دورهمي اعتماد به نفس مهران مديري براي ساخت سريال را به او برگرداند و او به سراغ ساخت هيولا رفت.
هيولا موفقيت هاي پيشين مديري را احيا کرد و بازگشت او به سريال سازي يک اتفاق ويژه بود. او براي اينکه خاطرات تلخ در حاشيه تکرار نشود به سراغ پيمان قاسمخاني رفت. نويسنده محبوب سريال هاي مديري که بيشترين تعداد همکاري را با هم داشتند و چند سالي از هم دور مانده بودند. هيولا با طرحي از پيمان قاسمخاني آماده شد و توانست خيلي زود به محبوب ترين سريال نمايش خانگي تبديل شود.
تيکه هاي سياسي و اجتماعي و نقد صريح مديري از فساد گسترده اقتصادي در برخي از نهادها و افراد و استفاده از زبان کمدي براي بيان نقدهايش باعث شد هيولا همسو با نگاه جامعه به حرکت خود ادامه دهد.
سريال هيولا 2 به کارگرداني و تهيه کنندگي مهران مديري از روز يکشنبه، يکم فروردين سال ???? از پلتفرم فيليمو پخش خواهد شد.
در اين سريال طنز پيمان قاسمخاني طراحي و سرپرستي فيلمنامه را برعهده دارد و امير برادران به عنوان نويسنده مهران مديري را همراهي ميکند.
ديرين ديرين
اين پويانمايي به کارگرداني علي درخشي و تهيه کنندگي عبدالحسين و محمد ابوالحسني به سراغ موضوعات و مشکلات اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي رفته است و محمد رضا عليمرداني دوبلور، خواننده و بازيگر با سابقه صداپيشگي 23 شخصيت اين سريال چون راوي، وي، قرمزاني، قهواني، اينيوعه و … را برعهده دارد. شما مي توانيد انيميشن ديرين ديرين را در فيليمو تماشا کنيد.
همچنين نظرات ثبت شده در پلتفرم فيليمو و رفتار شناسي کاربران نشان از استقبال مردم از سريالهاي تک موضوعي با مدت زمان کوتاه دارد و مجموعه ديرين ديرين نيز در ?? قسمت 20 دقيقهاي ساخته شده و حالا با پخش دو قسمت ابتدايي خود مورد توجه و رضايت مخاطبان قرار گرفته است.