لينک سازي و رتبه بندي در موتورهاي جستجو
در اينجا به عناصر لينک سازي جدول تناوبي عوامل سئو و سئو سايت چيست مي پردازيم. لينک ها اولين عامل اصلي رتبه بندي «خارج از صفحه» بودند که توسط موتورهاي جستجو استفاده مي شد. گوگل اولين موتور جستجويي نبود که لينک ها را به عنوان "راي" شمارش کرد، اما اولين موتور جستجويي بود که با معرفي PageRank (مانند لري پيج، يکي از بنيانگذاران گوگل) به شدت بر تجزيه و تحليل پيوند به عنوان راهي براي بهبود ارتباط متکي بود. 1998. پيوندها به همراه محتوا يکي از مهم ترين سيگنال هاي خارجي براي رتبه بندي جستجوي گوگل هستند. گفته مي شود، بسياري از پيشرفت ها، از جمله نحوه تفسير و برخورد لينک ها توسط موتورهاي جستجو، تکامل يافته است. Va: ارزش پيوندها برابر ايجاد نمي شوند. به هر حال، سايت هايي که به شما لينک مي دهند ممکن است از نظر کيفيت و همچنين ارتباط با صنعت شما متفاوت باشند. پيوند از يک نشريه خبري با شهرت روزنامه نگاري قوي تر از پيوند در بخش نظرات وبلاگي است که هيچ ارتباطي با صنعت شما ندارد. پيوندهايي از وبسايتها و سايتهاي معتبر و باکيفيت که در صنعت شما مرتبط و معتبر هستند، احتمالاً وزن بيشتري دارند. سايتها مدتهاست که از ويژگي لينک nofollow، ابتدا بر روي نظرات و سپس براي پرچمگذاري لينکهاي حمايتشده يا مرتبط با تبليغات استفاده ميکنند تا اين لينکها براي رتبهبندي شمرده نشوند. برخي از ناشران تا آنجا پيش رفتند که تمام پيوندهاي خروجي را در محتواي خود دنبال نکردند تا ظاهراً درگير طرح هاي پيوند نباشند. اين بدان معني است که هيچ بک لينک nofollow به سايت شما اعتباري را به سايت شما منتقل نمي کند. با اين حال، در حال حاضر، گوگل ويژگي لينک nofollow را به عنوان يک "اشاره" براي اهداف رتبه بندي در نظر مي گيرد و لينک هاي nofollow به صفحات شما ممکن است براي سيگنال هاي رتبه بندي استفاده شوند.
لنگرها
به متن قابل کليک مورد استفاده در يک هايپرلينک و اصول سئو اشاره دارد. معمولاً رنگي متفاوت (آبي، معمولاً) با متن معمولي و زيرخط دار خواهد بود. در اينجا يک مثال آورده شده است: اين متن لنگر به جدول تناوبي عوامل سئو پيوند مي دهد. کلمات استفاده شده در تست لنگر توسط موتورهاي جستجو به عنوان روشي که يک وب سايت محتوا يا سايتي را که به آن پيوند مي دهد توصيف مي کند، مشاهده مي شود. جولي جويس، مدير عمليات آژانس لينک سازي Link Fish Media مي گويد: «لنگرها کاملاً بر سئوي شما تأثير مي گذارند. "آنها به موتورهاي جستجو مي گويند که اهداف پيوند مرتبط در مورد چيست، اما قطعاً در گذشته بيش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند و هرزنامه شده اند. آنها همچنين زمينه را به کاربران ميدهند، زيرا «بايد» به کاربر بگويند هدفي که ميخواهد روي آن کليک کند، در مورد چيست.»
[نکته حرفه اي]
«اگرچه اين هميشه يک نکته مهم نيست (اما بايد باشد)، اما از متن لنگر توسط افراد کم بينا که از صفحهخوان استفاده ميکنند نيز استفاده ميشود. ايجاد تعادل با استفاده از متن لنگر براي سئو و قابليت استفاده دشوار است. هنگامي که SEO ها از متن لنگر دقيق مطابقت بيش از حد استفاده کردند، همه ما ترسيديم و شروع به استفاده از لنگرهايي مانند «اينجا کليک کنيد» کرديم که در برخي موارد براي قابليت استفاده بسيار بد است. قطعاً درست شدن کار دشواري است.» - جولي جويس، مدير عمليات Link Fish Media البته، اغلب نميتوانيد متن لنگر را که ديگران براي پيوند دادن به سايت شما استفاده ميکنند، کنترل کنيد. با اين حال، شما مي توانيد متن لنگر را روي لينک هاي داخلي خود کنترل کنيد. انديو دنيس، متخصص بازاريابي محتوا در Page One Power مي نويسد: «ساختار پيوند داخلي بهينه شده براي موفقيت در ايجاد لينک بسيار مهم است. در اينجا برخي از بهترين روشها براي متن لنگر پيوند وجود دارد که ميتواند تجربه بهتري را براي بازديدکنندگان شما فراهم کند
بک لينک ها بک لينک ها که به آن لينک هاي ورودي نيز گفته مي شود، لينک هايي هستند که از سايت هاي ديگر به صفحات شما اشاره مي کنند. آنها سيگنال هايي را به موتورهاي جستجو ارسال مي کنند که ارتباط و کيفيت محتواي شما را نشان مي دهد. تعداد زيادي لينک مي توانند به موفقيت سئو در ايران کمک کنند. اگر از سايت هاي مختلف لينک دريافت مي کنيد، حتي بيشتر از آن. اگر همه چيز برابر باشد، 1000 پيوند از يک سايت به معناي بسيار کمتر از 1000 پيوند از 1000 سايت است. اما کميت در مقابل کيفيت چطور؟ گفته مي شود که کيفيت [بک لينک ها] بر کميت اهميت دارد و اين ايده آل است. جولي جويس، مدير عمليات Link Fish Media ميگويد، اما موارد زيادي را ديدهام که سايتهايي با لينکهاي بيشتر در مقايسه با رقبا رتبهبندي ميکنند. «در برخي موارد، ميتوانيد از داشتن چند بک لينک خلاص شويد، بهويژه وقتي صحبت از صنايع کوچکتر است که رقابت آنچنان شديد نيست. گاهي اوقات وقتي هدفت بيشتر، بيشتر، بيشتر است، کيفيت خود را از دست ميدهي." از ارسال هرزنامه نظرات، خريد لينک، طرحهاي ارسال مهمان و تبادل لينک خودداري کنيد. در صورت متوسل شدن به اين يا ديگر تاکتيکهاي به اصطلاح «کلاه سياه»، ميتوانيد انتظار داشته باشيد که توسط موتورهاي جستجو جريمه شويد. براي اطلاعات بيشتر در مورد طرح هايي که بايد اجتناب کنيد، به بخش سموم در پايين اين صفحه برويد.
[نکته حرفه اي]
همه چيز درباره سئو، «مختصر باشيد. ايميل هايي با پنج پاراگراف گلدار ننويسيد که در آن به جزئيات زيادي درباره شگفت انگيز بودن سايتي که به آن دسترسي داريد مي پردازيد. با اين حال، شما بايد در مورد اهداف خود تحقيق کنيد، زيرا بسياري از ايميلها به سايتهاي کاملاً نامربوط ارسال ميشوند که هرگز به شما پيوندي نميدهند، و حتي اگر داده باشند، پيوند خوبي براي شما نخواهد بود. - جولي جويس